رواج صنعتی‌سازی مسکن نیازمند حمایت دولت است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مهمترین مساله کشور را عدم باور مدیران به صنعتی‌سازی عنوان کرد و گفت: در موضوع صنعتی‌سازی بسترهای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تا حدود زیادی داریم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، احمد خرم در ششمین همایش ملی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان گفت: ۶ نسل ساخت و ساز را در دنیا پشت سر گذاشته‌ایم که کشور ما در نسل سوم که همان پیش از صنعتی است قرار دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، افزود: مهمترین مسئله‌ای که امروز در کشور با آن مواجهیم عدم باور مدیران جامعه به این موضوع است که باید بر اساس سند توسعه حرکت کرد نه بر اساس سلیقه مدیران.
خرم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر در بخش حمل و نقل کشور، طرح جامعی را در اختیار داریم و در تدوین خصوص طرح جامع مسکن نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم. این طرح دو زیر طرح جامع تحت عناوین صنعتی‌سازی و بازآفرینی را شامل می‌شود که دو محور بسیار مهم به شمار می‌روند.
وی افزود: در حوزه بازآفرینی شهری، باید نگاه ویژه به بافت‌های فرسوده داشت و در جهت ساماندهی این بافت‌ها قدم برداشت. ما در حوزه صنعتی‌سازی بسیار عقب هستیم. در این خصوص بسترهای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز را تا حدود زیادی داریم و نیازمند طراحی و ساماندهی مناسب هستیم.
خرم توضیح داد: باید حمایت از صنعتی‌سازی، ساختمان هوشمند و ساختمان سبز را به عنوان نسل‌های بعدی ساخت و ساز مورد توجه قرار دهیم. همچنین تأمین بودجه‌های مناسب را از دولت بخواهیم تا در دو دهه آینده بتوانیم به نسل هفتم ساخت و ساز که همان نسل استفاده از دانش و تکنولوژی‌های نوظهور به طور ترکیبی است، برسیم.

تاریخ خبر:27 بهمن 99

مقاله قبلی
Canton Fair 2017
مقاله بعدی
صداگیرهای کانالی و اثرات آیرودینامیکی سیستم تهویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید